Wij willen onze leerlingen een veilige en zorgzame leeromgeving bieden, waarin zij zich verder kunnen ontplooien. Een goed pedagogisch klimaat staat of valt met het contact tussen leerling en leerkracht en tussen leerlingen onderling. Wanneer een leerling zich goed voelt en een goede band heeft met de leerkracht en de medeleerlingen, voelt hij zich veilig. Dit verhoogt de actieve betrokkenheid en daarmee de mogelijkheid tot optimale ontwikkeling. Afspraken, regels en rekening houden met elkaar zijn daarbij van wezenlijk belang. Een goed pedagogisch klimaat is de basis van ons onderwijs. We werken aan ons klimaat met behulp van de methode De Vreedzame School. Onze teamleden vervullen een voorbeeldfunctie. Zij leren de kinderen op een natuurlijke manier om elkaar te accepteren en te respecteren. Het welbevinden van de leerlingen wordt gewaarborgd in ons ondersteuningsbeleid. Wij zien de ouders en de collega’s van het SPIL-centrum als partners met betrekking tot het onderwijzen en opvoeden van de kinderen en streven daarom naar een goede onderlinge communicatie